Inköpsprocessen Av Bastu Och Badtunna

Även om det numera har blivit normen att handla på nätet, är det många människor som fortfarande en viss stigma knuten till att köpa online. Denna upplevda risk växer exponentiellt när man köper ett dyrt föremål som en badtunna eller en bastu. Den här bloggartikeln är tänkt att förklara TimberIN-köpprocessen och förhoppningsvis rensa ut eventuella tvivel som våra framtida kunder kan ha. Köpprocessen skulle se ut så här:

1) Först diskuterar vi önskemål och behov hos en kund, samt rekommenderar vad som verkar passa dem bäst. Sedan måste vi enas om en produktmodell. Detta inkluderar alla specifikationer, alla unika önskemål och pris. När denna procedur har slutförts utfärdar TimberIN en proforma-faktura samt ett köpeavtal som innehåller allt som har diskuterats för kunden att inspektera. Vid missförstånd kan kunden notera vad som är fel med dokumenten, vid vilken tidpunkt, så kan de ändras.

2) När allt verkar ok, måste kunden göra en första betalning på 50% av det totala priset. Detta kan göras via alla större betalningsmetoder: Direkt banköverföring; kredit-eller betalkort. När TimberIN har fått betalningen sätts produkten i vårt interna schema och tillverkningen börjar.

3) Under tillverkningen kan leveransdetaljer strykas ut. Om kunden inte kan acceptera badtunnan vid ett datum som tidigare överenskommits, kan det ändras till ett lämpligare datum. I vissa fall måste leveransadressen ändras, vilket också kan ordnas om det behövs.

4) När tillverkningen är klar skickas klienten bilder av slutprodukten för att inspektera. Om något är fel eller inte enligt kundens önskemål, kan det fortfarande ändras.

5) När allt är som det ska, förväntas kunden göra en andra betalning på 50%. Denna punkt kan vara ganska oroande för vissa kunder, eftersom de känner att de tar en risk genom att betala pengar utan att ha produkten. Men efter hundratals nöjda kunder har vi byggt ett rykte som kan garantera leverans av produktionen.

6) När den andra betalningen är mottagen kommer produkten lastas på lämpligt fordon och levereras till den angivna platsen för kunderna. Vid leverans förväntas kunden inspektera varorna och se till att allt är som tänkt. För de flesta slutar processen här och de är fria att njuta av sitt köp. Men ibland kan varorna skadas under transport på grund av olika omständigheter. Om så är fallet liknar processen någon leverans/kurirtjänst. Innan man signerar paketet, måste kunden specificera skadorna på ett CRM-formulär. När det har gjorts kommer alla skadade delar antingen att återbetalas/bytas ut/eller betalas för en lokal reparation, beroende på de mest ekonomiska omständigheterna.

Ytterligare tillbehör kan beställas efter leverans, men installationstjänster erbjuds endast under tillverkningen, därför äe kunden ansvarig vid installationen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *